fbpx

Guvernul a adoptat recent, la propunerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și a Ministerului Finanțelor, legea pentru aprobarea contractului de finanțare pentru Autostrada Ploiești – Pașcani. Realizarea acestui obiectiv de infrastructură va asigura îndeplinirea principalelor obiective prevăzute în cadrul Planului National de Redresare și Reziliență, Reforma R1 – Transport sustenabil, decarbonizare și siguranță rutieră / Investiția I3 – Dezvoltarea infrastructurii rutiere sustenabile pe rețeaua TEN-T, taxarea rutieră, managementul traficului și siguranța rutieră. De asemenea, investiția va conduce la realizarea obiectivelor asumate prin Regulamentul privind orientările UE pentru dezvoltarea rețelei transeuropene de transport și prin realizarea unei infrastructuri noi, necesară pentru asigurarea protecției mediului, reducerii emisiilor de carbon, siguranței și eficienței serviciilor de transport.

Pentru facilitarea implementării, Autostrada Ploiești – Pașcani a fost divizată în patru secțiuni: Ploiești – Buzău, cu o lungime de 63,25 km; Buzău – Focșani, cu o lungime de 82,44 km; Focșani – Bacău, cu o lungime de 95,9 km; Bacău – Pașcani, cu o lungime de 77,39 km.

Se estimează că obiectivul de infrastructură în lungime de 319 km, profil 2×2 benzi de circulație se va finaliza în 2025, data finală de disponibilizare a împrumutului fiind de 48 de luni de la data semnării contractului de finanțare. Conform prevederilor Contractului, împrumutul poate fi tras în maxim 20 tranșe, valoarea minimă a unei tranșe fiind de 30 milioane euro. Împrumutul acoperă până la 50% din costul total al realizării obiectivului de infrastructură. Nu sunt eligibile cheltuielile cu TVA și cele privind exproprierile.

Valoarea totală astfel aprobată este de 30.666,578 mil. lei (TVA inclus). Implementarea va fi asigurată de Ministerul Transporturilor prin C.N.A.I.R., în calitate de agenție de implementare.

10 kilometri de șosea de centură pentru Gura Humorului

De asemenea, Guvernul a aprobat și indicatorii tehnico-economici pentru varianta de ocolire Gura Humorului. Pentru realizarea acestui obiectiv de investiții a fost încheiat un parteneriat de implementare între C.N.A.I.R. și Consiliul Județean Suceava. Principalii indicatori tehnico-economici au fost aprobați cu avizul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și sunt următorii: lungime traseu 10,142 km, lățime platformă 23,50 m, lățime parte carosabilă 2×7,00 m, poduri/pasaje/viaducte 8 buc.

Finanțarea investiţiei (inclusiv T.V.A.) în valoare de peste 2,6 miliarde lei se realizează din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

Citește și: MĂNĂSTIREA HUMOR: IMPORTANTE CERCETĂRI ARHEOLOGICE

Postează un comentariu