fbpx

Operatorii din turismul sucevean au în față un nou deziderat, reprezentat de o organizare eficientă a managementului și serviciilor în domeniu.  Reunite sub titulatura de Organizaţii de Management al Destinaţiei, aceste caracteristici promit relaționări directe, atragere de fonduri pentru investiții și o predictibilitate crescută într-un domeniu grav afectat de pandemie.

Primarul municipiului Suceava dorește un OMD funcțional până în vara anului 2022

La recenta dezbatere publică cu tema „Turismul românesc: Între impas și oportunitate”, organizată de CONAF, Alianța pentru Turism și Federația Femeilor de Afaceri din Regiunea Nord-Est pe platoul din preajma Cetății de Scaun a Sucevei, primarul municipiului, Ion Lungu, a susținut necesitatea existenţei unui management integrat al destinaţiilor turistice.

„Ne-am propus ca până în iunie 2022 să avem la Suceava un OMD funcțional pentru că suntem conștienți de importanța acestui vehicul în ceea ce însemnă promovarea și dezvoltarea turismului în zonă. Ne dorim un management integrat al destinațiilor turistice, care să se facă profesionist și în care industria să fie aproape de autoritatea locală în organizarea, dezvoltarea și promovarea turismului din destinație. OMD-ul va asigura sustenabilitatea și va permite alocarea unui buget corespunzător pentru promovare și organizare, astfel încât turiștii să fie atrași să vină într-o destinație din țara noastră, operatorii să fie mulțumiți de atractivitatea destinației, iar populația locală să simtă beneficiile apartenenței vieții într-o destinație turistică” a spus Ion Lungu.

Stațiunea Vatra Dornei, pionier în managementul integrat al destinațiilor turistice

Dar ideea unui asemenea parteneriat benefic atât pentru operatori, cât și pentru turiști, nu este nouă în județul Suceava.  În ianuarie 2019 a fost aprobată, în Consiliul Local Vatra Dornei,  hotărârea de înființare a Organizației de Management a Destinației “Țara Dornelor”, cu statut propriu, structură de conducere și surse de finanțare.  În actul de constituire se preciza că asociația va fi dinamică din punct de vedere asociativ, toate unitățile administrativ teritoriale din arealul Țării Dornelor putând fi partenere în cadrul asocierii.

„Aceste OMD-uri care ar urma să pună în aplicare strategia de dezvoltare, să coordoneze activitatea în zona turismului sunt de un interes major pentru industria noastră. Trebuie cu toţii să venim, fiecare cu aportul lui, fiecare să înţeleagă faptul că trebuie să găsim un consens pentru a putea să ne prezentăm cu el în faţa Ministerului Turismului, să putem să trecem la organizarea şi funcţionarea acestor OMD. Numai aşa vom putea să reuşim să dezvoltăm turismul şi la nivel local” spunea atunci Nicolae Demetriade, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism.

Deși perioada de pandemie a îngreunat proiectele, totuși zona Vatra Dornei a căpătat experiență și este cea mai evoluată la nivel județean în prezentarea unor proiecte comune la care s-au raliat principalii operatori turistici. Acest lucru demonstrează că numai printr-o unire a forțelor agenților economici de pe plan local se poate obține o creștere a gradului de atractivitate a zonei. În concluzie, Organizaţiile de Management al Destinaţiilor sunt de interes major pentru industria turismului, deoarece numai aşa va putea fi dezvoltată această industrie.

Postează un comentariu