fbpx

Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) a lansat proiectul DigitalUP, la Constanța, pe 12 septembrie, cu scopul de a pune față în față antreprenorii, cu factori de decizie din administrația centrală și locală, cu companii multinaționale furnizoare de soluții digitale, în scopul definirii unor instrumente de accelerare a IMM-urilor locale, o trambulină pentru o scalare inteligentă a afacerilor.

România este pe locul 27 din 27, în topul european al progresului digital și oricât ne-am mândri cu inteligența copiilor noștri, avem datoria nu numai să ținem pasul cu ei, dar și să îi determinăm să rămână în piața muncii din România, alături de noi. Nu putem face asta fără un mediu de business tehnologizat, aliniat la tendințele europene și mondiale.

Paradoxal, radiografia României digitale este o combinație de slăbiciuni și oportunități. Avem avantajul conectivității peste nivelul mediu european, al costurilor reduse, însă ponderea celor care utilizează aceste oferte este sub media europeană. Nivelul așa numitei alfabetizări digitale este de numai 31%, aproape jumătate din media europeană (58%).

Avem specialiști talentați, dar, pentru a ajunge la abilitatea de a folosi acest avantaj, avem nevoie de investiții. Mai vem, însă, și un alt avantaj: în România, femeile reprezintă 26% dintre specialiștii în tehnologia informației, în timp ce media europeană este de 19%.

CONAF se implică în proiecte care susțin dezvoltarea digitală

Implicarea CONAF în proiecte care susțin dezvoltarea digitală a afacerilor mici și mijlocii se datorează exact acestui scor favorabil, care ne plasează pe primele locuri în clasamentul punctual al participării femeilor în domeniul tehnologiei informației.

Acțiunile noastre nu se opresc la 6 orașe cheie din România, în care să stăm față în față până găsim o soluție. Vrem să construim o modalitate funcțională de comunicare între antreprenori și furnizorii de instrumente digitale funcționale, fie că se numesc autorități, foruri decizionale sau companii.

La sfârșitul acestui proiect vom avea lucruri palpabile, foi de parcurs pentru guvernanții noștri, chei de logare într-o sferă digitală accesibilă antreprenorilor din orice domeniu.

Companiile de tech, unicornii și toți antreprenorii din zona de software, despre care se scrie în cifre amețitoare, sunt VIP-urile României, dar cei 80% contribuție la bugetul de stat reprezintă profit făcut și de antreprenori din agricultură, industrie grea, HORECA, textile. Așadar, și pentru ei trebuie să găsim instrumente digitale ușor de folosit și, mai ales, ușor de implementat.

Ni s-au alăturat parteneri cu mare greutate, dar așteptăm pe oricine vrea să se alăture demersurilor noastre, indiferent de calibrul afacerii sale. Masa CONAF este întotdeauna rotundă și dacă vom decide ca cineva să stea „în capul mesei”, acela este cel care are soluția pentru viitor, educație, egalitate de gen și egalitate de șanse.

 Digital UP este al patrulea mare proiect național al CONAF-ului și am convingerea că succesul lui va fi pe măsura importanței problemelor pe care le vom dezbate”, a declarat Cristina Chiriac, președintă CONAF.

Speakerii evenimentului Digital Up

Speakerii prezenți la primul eveniment Digital Up au fost Sabin Sărmaș, președintele Comisiei IT&C, Camera Deputaților,  Sebastian Burduja, Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Tudorița Lungu, secretar de stat la ministerul Antreprenoriatului și Turismului, Mihai Lupu, președintele Consiliului Județean Constanța, Florin Vișoiu, National Sales Director Vodafone Business, Alexandru Băloi, Global Partner Solutions Director Microsoft România, Ana Maria Stancu, CEO Bucharest Promo Robots, Cristian China Birta, fondator Kooperativa 2.0, Nicoleta Munteanu, vicepreședintă CONAF și fondator Kids in Business,  Ionuț Cristian Ciubotaru, vicepreședinte business development OMV, Cristian Covaciu, administrator IPEC, Bianca Muntean, Co-Founder Transilvania Digital Innovation Hub, Dana Cireașă, fondator Netspace, președintă CONAF Brăila, Alexandru Cartoafă, fondator Juridiq și  Irina Zamfir, chief revenue officer EasySales

După Constanța, proiectul va ajunge pe 19 octombrie la Brașov și pe 2 noiembrie la Iași. Participarea este gratuită, iar confirmarea o așteptăm pe rsvp@conaf.ro.

„Digital UP - Dezvoltarea Antreprenorială pentru IMM-uri” reprezintă un proiect național inițiat de CONAF și susținut de Vodafone Business.

*Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) este cea mai puternică confederație din România ce reunește interesele antreprenorilor în spiritul european al egalității de gen și egalității de șanse. CONAF reprezintă cea mai mare entitate de acest gen din România, o organizație care promovează și susține antreprenoriatul românesc, lucru fără precedent, care deschide orizonturi de colaborare și cooperare atât pe plan intern cât și internațional.

CONAF a luat ființă ca urmare a necesității de a crea o cultură antreprenorială modernă, sustenabilă și echitabilă, nu numai pentru antreprenoriatul feminin, ci și pentru întregul mediu de business. CONAF are în componența sa 2 federații, 10 patronate, 5 asociații, 19 sucursale și peste 3.000 de companii.

CONAF organizează evenimente importante pentru societatea românească, centrate pe educație continuă, conștientizare și găsire de soluții pentru probleme și domenii de larg interes public.

Dezvoltăm și finalizăm proiecte naționale cu un impact puternic, atât pentru societate, cât și pentru strategiile de dezvoltare ale autorităților centrale și locale.

Printre proiectele noastre, amintim „Pactul pentru Muncă”, în parteneriat cu FPPG, „Pactul pentru Educație Antreprenorială” și seria de dialoguri deschise, „Turismul Românesc: Între impas și oportunitate”, ce au generat pe lângă ecourile în spațiul public, decizii legislative și schimbări pozitive de mentalități. Sute de speakeri și mii de antreprenori au dezbătut în cele mai importante orașe românești, cele mai stringente probleme, au încercat să găsească  soluțiile optime și cele mai bune strategii de viitor.

Promovarea pe scară largă a evenimentului și implicit a partenerilor noștri, atât pe canalele mass-media, în cadrul evenimentului cât și în comunitatea de business, va genera un plus valoare semnificativ pentru toate părțile implicate. De-a lungul timpului, evenimentele organizate de CONAF au avut un impact mediatic foarte mare. Cele peste 40 de comunicate de presă transmise, cele 1150 de preluări în mass media doar în 2021 și cele câteva zeci de speakeri prezenți în proiectele noastre naționale, arată atenția sporită pe care am acordat-o agendei publice, transmițând punctele noastre de vedere.

Postează un comentariu